In het splinternieuwe Kindcentrum Emmer-Compascuum vind je onze basisschool Het Compas. Een warme en sociale school waar met veel plezier goed onderwijs gegeven wordt.

Over ons

We zijn een dorpsschool met rond de 90 leerlingen. Op Het Compas zetten we ons in om hen een goede basis te bieden voor de toekomst. We willen graag dat kinderen zich ontwikkelen tot aardige, sociale en liefdevolle wereldburgers, en daar doen we iedere dag ons uiterste best voor!

Het Compas is ontstaan door een recente fusie (juli 2023) van rooms-katholieke basisschool De Hoeksteen en protestant-christelijke basisschool De Braakhekke. We zijn een school die samen meer mogelijk maakt en waar iedereen zichzelf kan zijn.

Waar staan we voor?

We zijn een resultaatgerichte school wat inhoudt dat we ervoor zorgen dat kinderen het maximaal haalbare uit hun schoolperiode halen. Door uit te gaan van vertrouwen in het kind en hun vaardigheden, groeit ook de zelfredzaamheid van het kind. Dat kan alleen in een veilige en betrokken omgeving. En dat is precies wat Het Compas biedt. We hebben oog en hart voor onze leerlingen en we leren ze hoe je voor elkaar kunt zorgen en met elkaar kunt samenwerken.

Ons aanbod

Op Het Compas leren we onze kinderen niet alleen lezen, rekenen en schrijven, maar ook veel over de natuur, techniek en geschiedenis. Daarnaast staat burgerschap bij ons centraal. Daardoor maken de kinderen ook kennis met de wereld om ons heen. We hanteren daarbij het principe: “jij bent oké, ik ben oké, in alles wat we doen”, waardoor kinderen ook iets leren over eigenwaarde en respect.